u

Mar.2008     Apr.2008     Maj-Juni2008     Juli2008     Aug.2008     Sep.2008

Okt.2008     Nov.2008     Dec.2008         Jan.2009    Feb.2009     Mar.2009

Apr-Maj.2009      Jun-Jul.2009       Aug-Dec.2009      2010

"Nyeste" means "The newest pictures": The rest, you can find under the right months.

2011:

Januar:

Maria + KFUM-U10 til fodboldstævne i Hvidovre d. 16/1.   Maria laver modellervoks, det lugter lidt.....   Vi kigger forbi Nomi's nyindkøbte lejlighed!

Februar:

Endags skitur til Vallåsen, Sverige, med 6.a d. 4/2.

Maria hyggede sig med Tea.

Skøjtetur til Genforeningspladsen d. 6/2 med Maria + veninder: Tea, Maria, Emilia, Sarah, Lærke og Eva.               Hygge med Jonathan på Skovkilden.

Skiferie til Folgarida, Italien, d. 11-19/2 2011:

Farvel til Tulle...                                    Klaus, Rasmus, Karoline og Katrine var med på turen; her mødes vi til morgenmad på motellet på turen derned.

Katrine kom på Dyssgård skiklub's skiskole!                                                                               Drengene kører helt blandt træerne!

Med skiklubben var Anna og Rasmus A fra Caspers klasse.      Her frokost med Brian og Kim.

På tur til et andet bjerg med Brian, Villads, Rasmus, Ida og Kim.

DEM ville Maria gerne have haft med hjem..     Vi spiser pizza på restaurant, vi er vel i Italien.

Der faldt ½ meter sne en dag!                                      Her vores bil + lejlighed.

Marts:

Fastelavn på skolen; Maria og Lea er "katte-tandlæger". Her er Maria, Tea, Rikke, Denise og Martha.

Guldbryllupsgave til Ragna og Knud; weekend i sommerhus d. 4-6/3 i Marienlyst på Falster:

Deltagere: Mormor, morfar, Jonathan, Jane, Jens, Katrine, Karoline, Rasmus, Klaus, Nomi, Maria, Casper, Jacob, Jens og Mette.

Isen havde pakket sig sammen ved stranden. - DET var sjovt at lege med...!

Det gik galt for de fleste = våde fødder, men der var kun ½ m dybt!

Løbetur og havbad; det sidste dog kun Jens!

Vi fejrede fastelavn om søndagen; her er Jonathan superman...  - Til tøndeslagning mødte vi en prinsesse, 2 rockere og en fin dame....

- og et kukkeur, frihedsgudinden, en katte-tandlæge, en sørøver og en fugl!

Vi gik til stranden igen for at nyde alt det dejlige is!

Hjemme igen:

Tulle fylder 1 år d. 10/3.                                                  Kanin-vennerne Xia, Emil og Andreas kom til gulerødder og gulerodskage d. 12/3.

Træner Jens med Jacob's hold. Kamp på B1903's anlæg.

Fodboldtur med Maria's hold til Jægersprislejren d. 19/3, sammen med U10 drengene. - Pigerne havde det sjovt!

Pigerne var: Martha, Sif, Maria, Olivia, Sarah og Rikke.

Maria, Tea og Sarah holder pige-klasse-fødselsdagsfest d. 25-26/3. De laver slikposer. Festen holdes hos Tea med middag, X-faktor og sleep-over.

Klaus køber lejlighed, som skal males.. - Huset på Toftøjevej ryddes!

April:

Maria holder fødselsdagsfest lørdag d. 9/4. Vi starter med konkurrencer i haven.

Varm chokolade, boller og lagkage.

Efter middagen klædte pigerne sig ud! - Pigerne er: Josefine, Frederikke, Tea, Katrine, Karoline og Maria.

Maria 10 år d. 10/4 2011!

Gaver på sengen; jubiii... endelig min helt egen lyserøde mobil-telefon! Tea havde sovet hos Maria den nat.

Skole-håndboldstævne d. 10/4. 3.a stiller op med både et pige- og drenge-hold. Jeg er træner for pigeholdet.

SAMME DAG d. 10/4 er der opvisning med Lyngbygymnasterne i Lyngby Hallen. Maria når lige den sidste håndbold-kamp før vi kører afsted for at nå hendes opvisning! Her sammen med træner Sandra og bedste veninde Xia.

Jacob spiller koncert på gymnasiet d. 13/4.                Maria bager vafler på terrassen.                  Casper og Jens vasker havemøbler.

Casper tager på fodboldtur til Tønder d. 22-24/4.      Jens og Maria laver nye fodboldmål.                    Besøg af Brian, Anton og Villads.

Maj:

Maria skal på klasse-overnatningstur d. 12-13/5. Casper er på vej i skole!

Mette er til Øjen-konference i Gdansk, Polen, d. 12-15/5:

Afsted sammen med min kollega Helle Thorning-Smidt.     Gdansk er en smuk gammel by!

Vi var til fine middage, her i en fin gammel bygning med en høj kakkelovn!

Det var ind imellem tørt stof...                                                 Mange oversigter...                                                 - så jeg kom til at længes efter dette....

Gallamiddag med "Abba-look-a-like-band", meget højt. Øl med 2 øjenlæger og Marianne Birch i gågaden; det var hyggeligere.

Rasmus' konfirmation d. 20/5 2011:

Fætter Rasmus bliver konfirmeret d. 20/5 2011 i Hyltebjerg Kirke i Vanløse.

Festen/frokosten blev holdt hos farmor og farfar på Skovkilden i dejlig solskinsvejr!

Lørdag d. 21/5 bliver Helle og Brian's Anton konfirmeret; vi er med til aftenfest.

Maria er til "Lagkagestævne" i KFUM d. 29/5, de spiller blandede hold, også med drengene.

Maria har besøg af veninger, picknic i træ-hytten.       KFUM's U10 piger 2011: Emilie, Sif, Sarah, Maria, Nikoline, Jamilla, Fiona, Maja, Leonora, Olivia, Flora og Rikke.

Juni:

Maria med Emil + hans familie til idyllen på Enø d. 4-5/6. Casper og jeg kørte søndag morgen dertil og hentede Maria.

Lea, Maria og Denise; på vej til Disco-party.                                                              Fodboldstævne i GVI en varm lørdag.

Jens Hansen, Danmark fylder 50 år med et brag af en "Queen" - fest med sang og taler d. 11/6.

Maria og Mette tager på tur mod Föhr; vi besøger Bente og Peter i Rinkenæs og overnatter der. Maria vil besøge campingpladsen og hilser på de nye høns. 12-13/6.

På vej mod Föhr, "Langenäs" i baggrunden.

Det var dejligt at se tante Erni og onkel Hermann igen!

Lis stopper på skolen; vi er med til reception d. 15/6.

Casper's klasse 6.a tager afsked med lærerne Anna og Carsten. Sommerfest d. 15/6.

Maria, Sandra, Rikke og Emil danser til markedsdag på skolen d. 17/6.

Jens har fødselsdag d. 18/6:

Sang om morgenen, han finder en gasgrill i skuret....                                                                                     Middag ude om aftenen.

Brunch i det grønne hos Charlotte og Claus.                    Maria's klasse siger farvel til Charlie med Segway-kørsel i parken.

Maria's hold.                                                                Middag med Tulu, Søren, Louise, Thomas og børn - og derefter Sankt Hans bål i Dyssegårdsparken.

Runa fylder 40 år og inviterer på pige-weekend i svigerfamiliens lækre sommerhus ved Buresø d. 24-25/6. Dejlig mad og hyggeligt selskab!

Maria og Tea holder loppemarked d. 26/6 ved Ikea.

Maria og Karoline er på fodboldskole d. 27/6 - 1/7. En varm uge, så vi var på flere strandture.         Mødtes med Klaus & børn, mormor og morfar på Hornbæk.

Casper har Rasmus A med.                                         Fodboldhygge-eftermiddag: Vafler om eftermiddagen med Anna, Sarah og Olivia. Grillmad om aftenen.

Slut på fodboldskolen!

Juli:

Nomi holder indflytningsfest d. 1/7 med velkomst i haven og middag indenfor.

Australien d. 7.-31. juli 2011:

Jubii, vi er her igen! På vejen fra Sydney sydpå langs kysten kom vi forbi Kiama's "Blowhole", og spiste på australsk på en BBQ.

Dejligt gensyn med South Durras og kænguroerne. Her mødtes vi med Bjarne og Kris. - Tid til at boogie-boarde og surfe!

Vi havde en skøn tid i vandet, ca. 1 time og 15 min før vi ikke kunne mærke tæerne, - det ER vinter.

Gåtur til "The Crack" hvor Kris og Jacob sprang i.

Vi så 2 sæler ved udspringsstedet. - Andre - meget modige australiere - boogieboardede meget tæt på klipperne! - Vi mødte tilfældigt Andrea og Jørgen, som ellers bor i DK nu!

Canberra:

Vi har 2 dage i Canberra, hvor vi bor hos Alison og Tim; blev modtaget med rød-hvide blomster og DK-flag overalt!

Caspers gamle hold spillede med i "Kanga Cup". Her mødte vi bl.a. Margie, Linda og Sarah. - Casper mødte Eli, Donald og Ruben. Kris og Dinuka er også på holdet.

Gåtur ved søen med Tim.                                                                                                                                 De har stadig påfugle i kvateret!

Gåtur en tidlig morgen med Alison på "Red Hill", med papegøjer og kænguroer.

Darwin og omegn: Nationalparken "Kakadu", Katrine Gorge og Litchfield d. 12-19/7 2011:

Darwin ligger i staten Northern Territory, 6 timer i fly nordpå. Temperaturer omkring 30 grader om dagen, 20 om natten, aldrig regn på denne tid!

Darwin, hvor de har indhegnet et område til badning - uden krokodiller! Vi fodrer fisk.

Udenfor Darwin så vi krokodiller, som hoppede efter mad.

Nationalparken Kakadu, hvor vi boede i vores medbragte telt og spiste i åbne camp-køkkener med BBQ.

Vi maler med undervisning af en ranger og 2 aboriginals kunstnere.

Gåtur med aboriginal kunst, huler hvor de har boet i og flotte klipper.

Fantastisk udsigt fra toppen.

Der var advarselsskite overalt!

Campingliv og flere gåture.

En "billabong", dvs. lille sø - men vi kom ikke for tæt på...!                                                                               Den slange er ikke farlig mere!

En dejlig kølende badetur,                                               - og mad fra denne australske kok's BBQ, uhm...

Vi tog på en 2 timers morgentur for at se alting vågne, startede kl. 6.45.

Kun myg og nogle enkelte krokodiller var vågne, - senere dukkede alle fuglene op. Smuk solopgang!

Vi var heldige at se en krokodille fange en fisk og spise den lige foran os.

Videre til Kathrine, hvor børnene nøde dette "åndehul" i en meget varm by.

Camping ved "Kathrine Gorge", hvor vi havde "flyvende hunde" over os i træerne, besøg af latterfuglen og vi får spillet "Agurk".

"Kathrine Gorge" tidlig morgen (Jens kunne ikke sove for de larmende flyvende hunde, så han gik en tur). Der var Wallabies på pladsen.

Vi skulle have sejlet i kanoer i kløften, men den var lukket for badning og kano'er pga. krokodiller! - I stedet gik vi en tur opad og kiggede ned. På turen så vi tusindvis af flyvende hunde.

Sidste nat kom vi til Litchfield National Park, 1½ times kørsel fra Darwin.

Her så vi "magnetiske termit-boer"; de vender syd/nord for at få mest mulig kulde.

Sidste dag var sat af til afslapning med badning, her Buley rockhole.

Videre til Florence falls, hvor vi også kunne bade.

Wangi falls var lukket for badning pga. krokodiller.... - men et meget smukt sted!

Middag på Thailandsk restaurant i Darwin og "hjem" til Canberra igen.

Canberra:

Her mødte vi det nye familiemedlem; Caroline har fået "Ofelia" i fødselsdagsgave! - Vi fejrede en dobbelt 13 års fødselsdag med middag ude og kage hjemme.

Maria besøger Jelona,                                                      - og er med Ruby på hendes "farm".             Frokost med Alison og Caroline, vi ser Alisons Retsbygning.

Jacob besøger Ryan's arbejdsplads, en cafe i Manuka.        Middag hos Linda og Kojo; Maria og Casper bliver og sover hos Sarah og Reuben.

På indkøb på frisk-mad-markedet "Fishwich Markeds", vi spiser frokost med Jacob.    Morgen-gæster hos Alison og Tim...

Efter en hurtig tur til mit markedssted "Old Bus Depot Markeds" med en snak med nogle af de andre stadefolk, - var det hjem til Julefrokost-forberedelse...

Alison og Tim lagde hus til, og vi sørgede for sild, fiskefilet, frikadeller og div.  Bjarne sørgede igen for "Solæg"!

Tim havde som vanlig sjove nye drikkevarer med.     Selvfølgelig sluttede vi af med pakkeleg med rød/hvide små ting, nogle med fra DK.

Igen besøg..., her på taget af Alison og Tims hus.                                                                                             Tim fik købt et nyt kunstværk på Markedet.

Casper 13 år d. 26/7 i Canberra!

Vi flytter denne sidste uge til Bjarnes hus og bor. Her fejrer Casper fødselsdag; bliver vækket ved siden af Kris, som er lige så glad som Casper, tror jeg... Menuen om morgenen var pandekager. - Casper er med Kris i skole, - på sin fødselsdag!

Kris' skole.                        Denne dag er Maria på besøg hos Mathilde, som har fri fra skole. - Mellem indkøb er jeg forbi Dianne til en privat pilates-time!

Casper er med Bjarne og Kris til fodboldtræning,                                                                                              - og hjem til kage!

Eli, Reuben Donald, Kris og Casper spillede spil og de blev til aftensmad. Forældrene hentede, her hygge med Ricardo og Linda. Dagen sluttede af med boblebad udenfor sammen med Kris! En perfekt afslutning på en dejlig dag!

Simon arbejder i øjeblikket for el-selskabet, står tidligt op og tager afsted med sin køletaske. - Vi hygger med Bjarnes hund - og poolen... (som er kold)

Afsted i vores lækre bil - her foran Bjarnes hus. Casper håbede på at vi kunne nå at tage til Nationalparken Tidbinbilla; vi nåede det en sen eftermiddag og det var et dejligt gensyn!

Her var koldt, sne på toppen, så bare et hurtigt besøg.

Middag hos Dianne og Ryan; Neil var taget afsted til deres nye hjem i Saudi Arabien. - Vi får tid til at tage til "Red Hill Lookout". Vi nød synet af alle papegøjerne.

Maria får hilst på Patience og hendes familie. De er nu flyttet i hus og bliver i Australien (er fra Zimbabwe). Vi besøger Katarina fra Polen, hendes far arbejder på den Polske Ambassade.

Sidste dag/aften i Canberra; Casper træner med igen og siger farvel til kammeraterne.                                     Maria siger farvel til Sarah.

Middag med Margie også. Alison og Tim kigger forbi.     Bjarne's Mette's flotte maleri af en hvalhaj. (som familien svømmede med på en tur nord for Perth)

Sidste nat bor vi på Manly i Sydney. Surfere - og en herlig gågade. '

Vi besøger Brent, Jens' gamle gymnasiekammerat, og hans familie med Helen, James, Michael og Peter. Hyggelig middag i deres lækre hus nord for Sydney Center!

Tidlig lørdag morgen på Manly, der er joggere og hundeluftere ude.   - Vi spiser morgenmad med udsigt til surferne!

Vi lejede udstyr til os alle og nød bølgerne!

Et bad på motellet, og så ud og finde frokost på gågaden.

Guitarspil med Stillehavet i baggrunden. - Disse Cupcakes var Maria meget facineret af!               Om eftermiddagen kørte vi sydpå over Harbour Bridge.

Vi skulle lige opleve området omkring Circular Quay og Operahuset.

Farvel Sydney og Australien...., det var et vemodigt farvel!                                                                               Efter 30 timers rejse..., goddag Danmark.

August:

Danmark igen:

Grønnegårds teatert med Charlotte og Claus; vi så "Henrik og Pernille"; skøn aften med perfekt vejr! Nella + børn er i DK i 2 måneder; børnene skal gå på Dyssegård skole, Mathilde i Maria's klasse!

Søndag d. 14/8 på Karoline's fødselsdag holder Casper og Karoline fælles fødselsdag for familien.

Klassetur med Maria's klasse d. 19-20/8 til Jægerspris.

Vejfest som altid den 3. lørdag i august.

"Forbundsmesterskaber" i Herning; på tur med Maria's fodboldhold d. 26-28/8.

Skum-discotek lørdag aften!

Vi vandt ikke nogen kampe, men havde en dejlig weekend. - "Fest" på vej hjem i bussen.

September:

Lissabon, Portugal d. 31/8 - 3/9:

Mette er i Lissabon d. 31/8 - 3/9 for et Novo Nordisk Bus-projekt.

En skøn gammel by.                                                                                             Verdensudstillings-området, hvor Diabetes Konferencen skulle afholdes.

Min opgave var at oplære 3 optikere i at fotografere. Foregik i et telt på en plads midt i byen.

Den sidste dag nåede jeg den 45 min togtur ud til havet.                                                                              Elevatoren er et vartegn for Lissabon.

Casper holder fest:

Casper holder klasse-fødselsdag sammen med Frederik Møller og Rasmus A. d. 10-11/9. De forbereder middagen sammen med Carsten og Jens.

Varm cacao, kage og lege hos Hanne, Frederiks mor.

Kim starter skattejagten, som runder Rasmus' pool, og derefter ender hos os.

Aftensmad på terrassen.                                              Lidt søvn i løbet af natten....                     - og morgenmad næste dag!

Jane og Jens Odgaard Amtoft:

Jane og Jens bliver gift på Rådhuset i Århus d. 23/9, kun med forældrene som vidner. - Vi får allesammen mulighed for at fejre dem til næste sommer!

Tillykke!!!

Desserten til min pige-fødselsdagsfest: Cupcakes, uhm...  Klaus + børn til middag, pigerne har været på legedag d. 25/9.  Nomi fejrer mig med skøn frokost + kage i hendes have d. 30/9.

Oktober:

Fødselsdagsmiddag d. 1/10 på "Pussy Galore". Vi kunne sidde udenfor....!

Nella giver fødselsdagskage på "Cafe Jorden Rundt".      Jacob skal til Galla-fest på Gymnasiet. Her agenterne Jacob, Jonas og Alexander.

Jens' bror Peter og hans Mette venter sig til april; Maria pynter kage i anledningen!

Fødselsdags-brunch med familien d. 9/10.

- med gåtur ved Fortet i det dejlige vejr!

Hækken ryger, - og vi får et nyt flot hegn i stedet! - Der var lige en stor sten i vejen....

Hyggedag med Mathilde, før hun rejser tilbage til Australien.

Københavner-tur i efterårsferien. Kultur, cafe og butikker; dejlig dag!

Maria til fodboldkamp; både hold 1 + hold 2 vinder deres kamp!

Besøg fra Australien d. 27-30/10: Bjarnes Simon og han kammerat Joe er på vej rundt i Europa. Vi havde nogle hyggelige dage!

Maria til Halloween...., sammen med Emilia og Sarah.

November:

Tivoli tur med Klaus' arbejde. - Jule-temaet er "Russisk jul"

Jens får isoleret og drænet langs huset under terrassen.

Jacob 17 år:

Surprise-fest for Jacob d. 19/11 med vennerne Mommer, Buster, Alexander og Daniel.                                        Sang om morgenen d. 23/11.

Mormor fylder 75 år:

Vi er allesammen inviteret til Lalandia i 2 lækre sommerhuse d. 25-27/11.

"Gallafest"lørdag aften.

Gaver til mormor.                                                         Jacob holdt brunch-fødselsdag søndag formiddag!

December:

Maria har besøg af "Spise-gruppen"; vi bager småkager og spiser risengrød. - Jule-hygge-klaverspil hos Tove: Maria spiller 8 hændigt med dobbelt grandkusine Anna.

Tur til København for at se julebordene med mormor og kusine Katrine. Her dejligt med en kop kaffe/varm cacao.

Julen 2011:

Vi har kun et mindre træ i år.

Juleaften hos mormor og morfar. Klaus og børnene er der også.

1. juledag: Nu er Nomi, Jonathan, Jane og Jens her også.

2. juledag hos Karin og Paul i Allerød. Benedicte og Birgitte + familier er her også.

Legedag med Jonathan mellem jul og nytår. Hyggelig dag, hvor vi var på den nye legeplads i Dyssegårds parken.

Nytåret 2011/12:

Nytårsaften 11/12 hos Charlotte og Claus i Humlebæk. - Charlotte forevigede - og Claus stod for maden. Spansk tema, uhm...

Maria havde lavet desserten til børnene.